T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / BEŞİKTAŞ - Beşiktaş Anadolu Lisesi

Haberler

May

Marmara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Dekanı Prof.Dr.Cengiz TOMAR, "Yok Olan Ortadoğu´da Medeniyet Mirası ve Tarihi" konusunda okulumuzda öğrencilerimize yönelik konferans verdi. MÜ Siyasal Bilgiler Dekanı Prof.Dr.Cengiz Tomar hocamıza teşekkür ederiz.

Nis

Öğrencimiz Fatih ÖZDEMİR, Türk Dili ve Edebiyatı dersine özel hazırladığı  "Türk Mitolojisi Resimli Sözlüğü" isimli performans çalışmasında İslamiyet Öncesi Türk halklarının inanışında yer alan doğaüstü varlık,tanrı ve tanrıça isimlerini derlemiştir.

Öğrencimizin çalışması e-kitap olarak sitemizde yer almıştır. 

Öğrencimizi tebrik eder,başarılı çalışmalarının devamını dileriz.

Nis

Bakanlığımızca desteklenen ´Her Sınıfın Yetim Bir Kardeşi Var´ projesi kapsamında okulumuz 2017-2018 eğitim döneminde gönül coğrafyamızdan 21 yetimin sponsorluğunu üstlenerek projeyi tamamlamıştı.

Öğrencilerimiz, Somali´nin Başkenti Mogadişu´daki yetim kardeşlerine mektup yazarak kardeşlerine selam gönderdiler. Okul Müdür Yardımcımız Barış ARSLAN tarafından bizzat iletilen mektup ve öğrencilerimizin göndermiş oldukları hediyeler gönül coğrafyamızdaki kardeşlerimize ulaştırıldı. 

Projemiz ayrıca basında da yer aldı. Daily Sabah gazetesinin bugünkü sayfasında geniş yer alan projemizin detay ve görsellerine aşağıdaki linki tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Mrt

İnsan hayatında şansın ve rastlantının büyük rol oynadığına inanan kişiler vardır. Oysa başarılı insanların, başarılarını şans veya rastlantıyla açıklamak, oldukça yüzeysel ve basit bir yaklaşımdır. Uzaktan şans veya rastlantı gibi görünen bir çok durumun arkasında, kişilerin çabası, özverisi ve problemi çözmek için gösterdikleri yaratıcılık yatmaktadır.

 

Sınavlara hazırlanmanın, programlı ve ciddi bir çalışma yanında, doğru yönlendirme ve rehberlik gerektirdiğini hepimiz biliyoruz.

 

Sınava hazırlıkta başarısızlık en çok nasıl öğrenileceğinin ve bilinçli olarak hazırlık sürecinin nasıl planlanacağının bilinmemesinden kaynaklanmaktadır.

Şbt

Türkçenin Hafızası Divan-ü Lügati’t-Türk

Türk dilinin Korkut Atası Kaşgarlı Mahmut: İlk sözlük bilimci, İlk dil bilgini, İlk Türk coğrafyacısı, Doğu Karahanlı Devleti’nin hakanı Muhammed Buğra Han’ın torunu veliaht Hüseyin Çağrı Tigin’in oğlu, Karahanlı hanedanlığının şehzadesi, Türkçenin ilk sözlüğü Divan-ü Lügati’t-Türk’ün yazarı, Hakaniye lehçesiyle Oğuz, Uygur, Kıpçak, Türkmen, Kırgız ve diğer Türk soylu halkların lehçelerini Türk adı altında toplayarak eserine Divan-ü Lügati’t-Türk adını veren ilk Türkoloğumuz, 11. yüzyıl Türk dünyasının büyük araştırmacısı… Türk Dillerinin Divanı anlamına gelen Divan-ü Lügati’t-Türk, Türk dilinin ilk sözlüğü, Türkçenin ilk dil bilgisi kitabıdır. 11. yüzyıl Türkçesinin ses ve şekil özelliklerini, söz varlığını asrımıza ulaştıran Divan-ü Lügati’-Türk; Türk dili, Türk kültürü, Türk tarihi, Türk edebiyatı hakkında çok kıymetli bilgileri geçmişten geleceğe taşıyan değeri biçilemez bir hazinedir. Arapçayı ve Farsçayı da çok iyi bilen Kaşgarlı Mahmut, kitabını yazmadan önce Türk illerini şehir şehir, oba oba, boy boy dolaşmış; onların dillerine ve geleneklerine dair pek çok malzeme toplamış; 20 yıllık bir araştırmadan sonra Divan-ü Lügati’t-Türk adlı ölümsüz eserini yazmıştır. Bu büyük yazarın, eserini niçin ve nasıl yazdığını, eserde nelerin olduğunu kendi ağzından dinleyelim: (Farklı bir alt ses) Ben Kaşgarlı Mahmut. Türklerin en güzel konuşanı, en açık anlatanı, en iyi eğitim göreni, soyca en köklüsü, en başarılı kargı atanıyım. Uzun yıllar, Türk topluluklarının yaşadığı bütün şehirleri ve bölgeleri dolaştım. Türk, Türkmen, Oğuz, Çiğil, Yağma, Kırgız boylarının dillerini, kafiyelerini belleyerek faydalandım; öyle ki bende onlardan her boyun dili, en iyi yolda yerleşmiştir. Ben onları en iyi surette sıralamış, en iyi bir düzenle düzenlemişimdir. 20 yıl boyunca yaptığım bu çalışmaları, derlemeleri bir kitap olarak 1072 yılında yazmaya başladım ve 1074 yılında tamamladım. Bu kitaba da Divan-ü Lügati’t-Türk adını koydum. Divan-ü Lügati’t Türk, sadece bir dil bilgisi kitabı ya da sadece bir sözlük değildir. Bu eserde ben, tarihin en eski dönemlerine kadar uzanan kültür değerlerimizin köklerini ortaya koydum. Türkistan’da, Kıpçak bozkırlarında, Karahanlı Devleti’nde, Oğuz boylarında ve diğer Türk dünyasında yaşayan Türk topluluklarının dilleri, gelenekleri, inanışları, yaşayışları konusunda bilgiler verdim. Eserimde, sözcükleri tanımlarken Türk sözlü edebiyatının en güzel örneklerine yer verdim. Türkçe için her biri birer hazine değerinde olan atasözlerimizi, en eski biçimleriyle ortaya koydum. Türklerin millî takvimi olan 12 Hayvanlı Türk Takviminin tarihçesini anlattım. Eserimde çok kıymetli ansiklopedi bilgilere de yer verdim. Türlü hastalıkların tedavisinde kullanılan ilaçlara, at yetiştiriciliğinden tarıma, Türk hukuk düzeninden devlet yönetimine, Türk dokuma ve el sanatlarından Oğuz damgalarına kadar yüzlerce konuda bilgi verdim. Sizler şimdi 21. asırda yaşıyorsunuz. Ütüsüz pantolon, gömlek ya da etekle dışarı çıkıyor musunuz? O zaman şunu da bilin, sizlerin ataları 1000 yıl önce de ütüyü kullanıyorlardı ve ütülü elbiseler giyiyorlardı. İşte bu bilgiyi de eserimde anlattım. Mars gezegeninin Türkçedeki adının “Bakır Sukım”, Jüpiter’in Türkler arasındaki adının “Eren Tüz” olduğunu bu eserimde anlattım. Eserimi niçin yazdığıma gelince: Şüphesiz her dil çok kıymetlidir. Ancak dilin kıymeti o dil ile meydana getirilen yazılı eserlerle ortaya çıkar. Ben bu eserimi Türkçenin Arapça kadar zengin bir dil olduğunu göstermek ve Araplara Türkçeyi öğretmek maksadıyla yazdım. Bu anlamda Divan-ü Lügati’t-Türk ilk Türkçe dil öğretimi kitabıdır. Ben Divan-ü Lügati’t-Türk, Türkçenin hafızası olsun istedim. Sizlerden isteğim hafızanıza sahip çıkmanız ve onu daha da zenginleştirmenizdir.

Ock

Ock

İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Elektrik-Elektronik Fakültesi ile başta bilim olmak üzere eğitim,sanat,spor ve kültür alanlarını kapsayan işbirliği protokolü imzaladık.

Protokol anlaşmasını İstanbul Teknik Üniversitesi Elektrik-Elektronik Fakültesi Dekanı Sayın Prof.Dr.Serhat ŞEKER ile Okul Müdürümüz Mehemet Emin DÖRTBUDAK imzaladı.

Bu anlaşma kapsamında, okulumuzda eğitim ve öğretim gören öğrencilerimizin İstanbul Teknik Üniversitesi Elektrik-Elektronik Fakültesi ile ortaklaşa bilimsel çalışma,araştırma projeleri yürütülmesi amaçlanmıştır. Bu anlamda öğrenci ve öğretmenlerimize yönelik tertip edilecek eğitici ve öğretici seminer,panel ve konferanslar için İstanbul Teknik Üniversitesi Elektrik-Elektronik Fakültesince akademik destek sağlanacaktır.

İşbirliği protokolümüzün amaçları ve maddelerini yönetmek konusunda İTÜ Elektrik-Elektronik Fakültesi adına Elektrik Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi, Elektrik Makineleri Laboratuvarı ve Eletrikli Araç Takımı Sorumlusu Sayın Yrd.Doç.Dr. Derya Ahmet KOCABAŞ sorumlu koordinatör olarak belirlenmiştir.

Ziyaretimiz sırasında Türkiye´nin sayılı laboratuvarlarından olan Elektrik Makineleri Laboratuvarlarını da ziyaret ederek laboratuvar ve elektrikli arabalar hakkında bilgi aldık.

Eğitimde İşbirliği Protokol´ü anlaşmamıza katkı sunan;

Sayın Prof.Dr.Serhat ŞEKER´e,

Sayın Yrd.Doç.Dr. Derya Ahmet KOCABAŞ´a 

Okul Aile Birliği Başkanımız Yelda KAYA´ya okulumuz adına teşekkür ediyor, anlaşmamızın okulumuz için hayırlı olmasını diliyoruz.

 

Ock

"Her sözcük kitap ayracı gibi durur hayatımızda, ´Nerde kalmıştık´ deriz ve sözcükler aleminde dolaşmaya devam ederiz."

İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğünün başkanlığında yürütülen ve okulumuzda uygulanan "Sözlük Özgürlüktür" projesi kapsamında okulumuzda pano çalışması,konferans,sözlük okuma etkinliği gibi birçok faaliyet düzenlenmektedir. Bu faaliyetlerden biri de okulumuz Kimya Öğretmeni Hüseyin ERÇİN´in hazırlamış olduğu "Sözlük Özgürlüktür" temalı kitap ayracı olup öğrencilerimize kitap okumaya teşvik mahiyetinde anlamlı bir sömestir tatil hediyemiz olacaktır.

Kimya Öğretmenimiz Hüseyin ERÇİN´e teşekkür ederiz.

Ara

"Kardeşlik Köprüsü" projesi kapsamında yürüttüğümüz yardım kampanyası tüm veli ve öğrencilerimizin desteğiyle çığ gibi büyüdü. 

Beşiktaş Anadolu Lisesi ailesi olarak "Kardeşlik Köprüsü" adında geliştirdiğimiz projemizde amacımız:

-İhtiyaç sahiplerine ulaşabilmek ve toplu halde hareket edebilme bilincini öğrencilerimize kazandırırarak tarih boyunca sahip olduğumuz insani değerleri ve yardımlaşma bilincimizi korumak,

-Gençlerimize; sosyal sorumluluk aşılamak, ihtiyacı olan bireylere sahip çıkma bilincini oluşturmak,

-Empati yapma imkanı tanımak,

-İhtiyaç sahiplerine din,dil,ırk ayrımı yapmadan yardım etme bilincini oluşturmak,

-İhtiyaç sahiplerine yalnız olmadıklarını hissettirerek toplum olarak yanlarında olduğumuz mesajını vermek,

-İnsani değerlerin yaşatılmasını sağlamak,

-Değerler eğitimi doğrultusunda yardımlaşma ve dayanışma değerlerinin vermiş olduğu güzel duyguların yaşatılmasını sağlamak.

Proje koordinatörlüğünü Beden Eğitimi Öğretmenimiz Gülnihal ÇELİKÖRS´ün yaptığı projemizin hayata geçirilmesinde yer alan öğrencilerimize ve tüm velilerimize Beşiktaş Anadolu Lisesi yönetimi olarak  teşekkür ederiz.